עיריית ביתר עילית

התחבורה הציבורית מודל למכרזים במגזר החרדי

התחבורה הציבורית מודל למכרזים במגזר החרדי (הגדל)

ראש העיר בתגובה לממצאי בדיקת משרד התחבורה בתחבורה הציבורית

התחבורה הציבורית בביתר עילית סמל להתנהלות נכונה

ומודל למכרזי משרד התחבורה במגזר החרדי

 

הרב רובינשטיין התייחס לממצאי הבדיקה שפורסמה לבקשת התנועה לחופש המידע ולפיה; תושבי ביתר עילית מקבלים באמצעות חברת 'עילית' את השירות מס' 1 בארץ בתחבורה הציבורית * 'נאבקנו והוכחנו שאפשר אחרת, היום אנו קוצרים את הפירות. שיתוף הפעולה שלנו עם משרד התחבורה וחברת 'עילית' מודל לחיקוי'.

 

'בביתר עילית ישנה תחבורה שהיא סמל, מודל ודוגמא לתחבורה ציבורית. המודל הזה הועתק למכרזים בערים נוספות בארץ. המגזר החרדי נמצא בראש סדר העדיפות ובטיפול מיוחד של משרד התחבורה בהיותו הצרכן מספר אחת של התחבורה הציבורית בישראל. משרד התחבורה קיבל בשנים האחרונות הצעות ל – 15 קווי תחבורה ציבוריים חדשים במגזר החרדי על מנת לשפר את השירות גם בתחום שירותי הרכבת. נאבקנו בזמנו והוכחנו שאפשר אחרת, היום אנו קוצרים את הפירות – כך אמר ראש עיריית ביתר עילית, הרב מאיר רובינשטיין בתגובה לממצאי הבדיקה התפעולית של משרד התחבורה על התחבורה הציבורית בישראל שפורסמו לבקשת התנועה לחופש המידע.

עפ"י ממצאי הבדיקה; תושבי ביתר עילית מקבלים את השירות הטוב ביותר מחברת 'עילית', השייכת לחברת קווים. הבקרה התפעולית שנעשתה ע"י חברת ריב"ה, הקיפה 30 פרמטרים שנבדקו בארבע סוגי בדיקות - בתחנת המוצא, לאורך מסלול הנסיעה, בתשתיות ובדיווחי המפעיל. עפ"י הממצאים חברת 'עילית' קיבלה ציון של 0.9 בלבד - המשקף שיעור חריגות נמוך יותר ממדדי השירות שנבדקו. מדדים אלה כוללים עמידה בזמנים, הקפדה על המסלול, אדיבות הנהג ועוד. 0.4% בלבד מהאוטובוסים לא עומדים בזמנים, ו-2% לא מקפידים על עמידה בתחנות לאורך המסלול.

הרב רובינשטיין אמר כי תושבי העיר ועסקניה יודעים תמיד כי הם זוכים לאוזן קשבת במשרד התחבורה שאינו חוסך כל מאמץ כדי לשפר ולייעל את התחבורה בעיר. 'וכאן המקום לשבח בראש וראשונה את שר התחבורה, מר ישראל כץ ובכירי משרדו; מר יהודה אלבז ומר דרור גנון. מנכ"ל חברת 'עילית', מר ציון פת ויועצה הבכיר של החברה, הר"ר משה אהרון יעקובזון על הנפש החפצה ובעיקר על המעשים. 'לא פלא שהפכנו למודל לחיקוי בעיני משרד התחבורה ובעיני קברניטי הערים החרדיות. שיפורים משמעותיים אליהם הגענו הושגו במסגרת מפגשים סדירים של בכירי משרד התחבורה, נציגי העיריות ומפעילי התחבורה הציבורית'.